Ik maakte ruim een half jaar geleden kennis met An Wens Webdesign. Ze vroeg mij om na te denken over een restyling van haar oude logo. An besliste om met haar bedrijf voluit te gaan. Ze had al een logo maar dit beantwoordde niet meer aan de hedendaagse uitstraling en was niet meer up-to-date. Ook had ze nog geen baseline: hierin verwoord je duidelijk wie je bent en waar je voor staat.
Ze vroeg mij waarom het nodig is om aandacht te besteden aan haar logo en huisstijl. Ik vertelde dat haar logo haar uithangbord is, het is haar visuele identiteit. Een goed logo schept vertrouwen in wat je doet en een sterke huisstijl zorgt voor een positieve perceptie. Met een goed en herkenbaar logo onderscheid je je van de rest, ben je uniek en steek je boven de anderen uit.
Ik ben blij dat An zelf inzag dat haar logo toe was aan een nieuwe versie !
Wanneer is het tijd om je logo of je merk in een nieuw kleedje te stoppen ?
Misschien is dit voor jou ook herkenbaar :
12 aanleidingen om je logo en huisstijl te restylen:
– Je logo past niet meer bij de huidige uitstraling van je bedrijf, je bedrijf evolueerde, maar je logo evolueerde niet mee..
– Je hebt geen digitale versie van je logo! Je kan het dus niet gebruiken voor online marketing.
– Je logo is niet duidelijk wanneer je het in zwart-wit wil afdrukken (op facturen, in magazines, ….)
– Je hebt duizend en één versies van jouw logo, maar geen enkel is goed genoeg om in het groot te laten afdrukken op je wagen, affiche, banner, …
– Je hebt eigenlijk nog nooit een professioneel logo laten maken en was tot nu toe tevreden met het logo dat je zelf inéén knutselde.
– Je dacht nooit na over het logo van je bedrijf en nu wil je graag samen met een expert nadenken over een professioneel logo.
– De visie van je bedrijf is gewijzigd en je hebt nu nood aan een vernieuwde baseline.
– Jouw bedrijfsnaam is veranderd.
– Je bent samengesmolten met een collega of er was een fusie en jullie willen samen verder onder een gemeenschappelijk logo.
– Je bent negatief in het nieuws gekomen en hebt nood aan een nieuwe start met een fris logo.
– Je logo beantwoordt niet meer aan de producten of diensten die je aanbiedt, je assortiment en/of bedrijfsactiviteiten zijn veranderd.
– Je bent jaloers op het logo van je concurrent, het oogt duidelijk, herkenbaar en professioneel, jij wil dat ook.
Hoe staat het met de huisstijl van jouw bedrijf?
Wat is jouw reden om je logo te laten restylen?
Mail me jouw verhaal, ik luister graag naar jou !