0479 420 677
info@annabelgraphics.be
homesales & wholesales
Facebook
LinkedIn
Instagram
Pinterest
Annabel Graphics
0
Product was added to your cart

Winkelmand

  • Home
  • Portfolio
  • Gratis werkboek
  • Voor wie
  • Nieuws
  • Shop
  • Over Annabel
  • Contact

Waarom is een huisstijl hebben écht belangrijk ?

25 april 2016Annabel Bruneelhuisstijl, logo

Hallooo,

In deze tweede nieuwsbrief zou ik jullie willen antwoorden op een vraag die telkens terugkeert bij velen die ik ontmoet en waarschijnlijk zat jij er ook al mee :

Waarom heb ik een huisstijl nodig ?
Heb ik niet genoeg met enkel een logo ?

Deze vraag komt regelmatig terug bij een eerste gesprek die ik heb met mensen. Velen onder ons denken dat je als “kleine ondernemer” niet echt een huisstijl nodig hebt. Omdat je denkt dat enkel grote bedrijven een complete huisstijl gebruiken voor hun communicatie.

Of je nu een groot of een klein bedrijf bent, een huisstijl is belangrijk voor elke onderneming.

Je huisstijl vertrekt vanuit het logo, dat is de basis van een huisstijl.

Ja, klopt, denk jij nu natuurlijk…

Maar wat is een huisstijl precies?

Een huisstijl bevat terugkerende elementen die de identiteit van je bedrijf uitstralen en versterken.

Je hebt dus de stijl en de daarmee te maken toepassingen zoals bv:

– visitekaartjes

– briefpapier

– enveloppen

– groetenkaarten

– brochures

– flyers

– website

– autobelettering

– belettering van de gevel

– vlaggen en banners

– promomateriaal (stickers, pennen)

– socialmedia – headers

– online nieuwsbrief banners

– toepassingen in het intérieur: logo op desk, visuals op de muren, gepersonaliseerde verlichting met je logo

Je huisstijl is dus een consistente presentatie naar buiten toe.

Je huisstijl geeft visueel weer waar je bedrijf voor staat en de verschillende huisstijlonderdelen moeten altijd op dezelfde manier worden doorgevoerd.

Is het al een beetje duidelijk ?

Dan vertel ik wat je nu écht graag zal horen :

De 5 voordelen van een goede huisstijl op een rijtje:
  1. Een huisstijl stelt je in staat een goed en professioneel imago op te bouwen bij je doelgroep.
  2. Je onderscheidt je met de huisstijl van je concurrenten.
  3. Een huisstijl zorgt voor herkenbaarheid bij jouw doelgroep.
  4. Een professionele huisstijl wekt vertrouwen bij de klant.
  5. Door de unieke uitstraling ontvang je warme en spontane reacties.

Ben jij benieuwd wat dit voor jou zou kunnen betekenen ?

Dan nodig ik je uit voor een vrijblijvend gesprek met een koffie en kunnen we bekijken of ik jou kan helpen.

Stuur je mij een mailtje met in het kort jouw verhaal?

Ik luister graag !

Warme groet,

Annabel

labels: huisstijl, logo

Gerelateerde artikelen

De nieuwe site van Annabel Graphics is online !

8 april 2016Annabel Bruneel

Waaraan herken je een goed logo ?

29 april 2016Annabel Bruneel

Meest recente berichten

  • 12 aanleidingen om je logo en huisstijl te restylen
  • Wat is jouw “Personal Brand”
 en hoe ga je die creëren ?
  • Waaraan herken je een goed logo ?
  • Waarom is een huisstijl hebben écht belangrijk ?
  • De nieuwe site van Annabel Graphics is online !

Archief

  • juni 2016
  • mei 2016
  • april 2016

Categorieën

  • Geen categorie
  • gratis werkboek
  • huisstijl
  • logo
  • Personal Branding
  • Social Marketing
  • tips en trends

Inschrijven nieuwsbrief

Volg Annabel

Facebook
LinkedIn
Instagram
Pinterest

Snelmenu

  • Logo + Huisstijl
  • Huisstijl + Website
  • Huisstijl + Interieur
  • Werkwijze
  • Algemene voorwaarden
  • Algemene Voorwaarden Webshop
  • Privacybeleid